Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x

Eurologia

Dzisiaj jest: wtorek, 28 styczeń 2020 r.
Jesteś tutaj: Strona główna FAQ

Wahania stężenia PSA całkowitego

A
A
A

Spadek stężenia PSA całkowitego po stosowaniu antybiotyku

3 tygodnie temu moje PSA wyniosło ponad 2,9 ng/ml. Badanie USG i badanie przez odbyt niczego nie wykazało. Urolog zalecił TRIMESAN 100 mg przez 20 dni po 2 tabletki dziennie, które skończyłem brać w ostatni czwartek. Dzisiaj  badanie wykazało: PSA total 2,037 ng/ml oraz PSA free 0,539 ng/ml. Mam 48 lat. Co oznacza taki spadek stężenia PSA całkowitego po stosowaniu antybiotyku? Czy wyniki wskazują na coś niepokojącego?

Odpowiedź zespołu eUrologia.pl

Spadek stężenia PSA całkowitego po antybiotykoterapii może sugerować stan zapalny gruczołu krokowego, który wpływa na stężenie PSA. Stężenie PSA nie jest stałe a na jego poziom mogą mieć wpływ różne czynniki. Spadek stężenia PSA po stosowaniu antybiotyku nie powinien budzić niepokoju. Należy pamiętać, że jednorazowo oznaczony wynik PSA bez badania DRE (badanie palcem przez odbytnicę) nie ma zbyt dużej wartości klinicznej. Powinien Pan postępować zgodnie z zaleceniami urologa, który Pana prowadzi. Polecamy artykuł: PSA - marker raka prostaty.

Polecane artykuły

Polecane filmy





eUrologia TV

URSL - ureterorenoskopowa litotrypsja - endoskopowe leczenie kamicy moczowodowej. Usunięcie kamienia z moczowodu.

Guz pęcherza moczowego - operacja TURT. Przezcewkowa resekcja guza pęcherza moczowego.

Przetoka nerkowa - sposób założenia drenu nefrostomijnego.

CT/KT - tomografia komputerowa - opis badania tomograficznego.

CT - obrazowanie trójwymiarowe układu moczowego. Rekonstrukcja 3D uładu moczowego.

Newsletter
Chcesz być na bieżąco i otrzymywać zawsze najświeższe informacje na swoją skrzynkę e-mail?
Zapisz się do naszego newslettera.