Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x

Eurologia

Dzisiaj jest: wtorek, 02 czerwiec 2020 r.
Jesteś tutaj: Strona główna FAQ

Wpływ finasterydu na testosteron i libido

A
A
A

Wpływ finasterydu na testosteron

Czy stosowanie finasterydu w leczeniu przerostu prostaty ma wpływ na testosteron? Od kilku miesięcy zauważyłem spadek libido i ospałość. Swoje objawy tłumaczę rozpoczęciem stosowania leku zawierającego finasteryd. Czy finasteryd może być przyczyną spadku libido?

Odpowiedź zespołu eUrologia.pl

Finasteryd jest inhibitorem 5 alfa reduktazy czyli  hamuje przekształcenie testosteronu do aktywnej biologicznie postaci - dihydrotestosteronu. Finasteryd powoduje spadek stężenia dihydrotestosteronu w surowicy o 70 - 90% co może powodować zaburzenia potencji i osłabienie libido.

Polecane artykuły

Polecane filmy





eUrologia TV

Operacja odparowania prostaty laserem zielonym.

Cystoskopia - animacja przedstawiająca cystoskopię. Budowa układu moczowego - cystoskopia z wycinkami.

Budowa i funkcja układu moczowego. Układ moczowy - anatomia i fizjologia. Fizjologia nerek.

ESWL - zewnątrzustrojowe kruszenie złogów falą uderzeniową. ESWL - minimalnie inwazyjny sposób leczenia kamicy nerkowej.

Profilaktyka raka pęcherza moczowego.

Newsletter
Chcesz być na bieżąco i otrzymywać zawsze najświeższe informacje na swoją skrzynkę e-mail?
Zapisz się do naszego newslettera.