Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x

Eurologia

Dzisiaj jest: sobota, 16 grudzień 2017 r.
Jesteś tutaj: Strona główna FAQ

Czy hormonoterapia powoduje częstsze oddawanie moczu?

A
A
A

Czy hormonoterapia powoduje częstsze oddawanie moczu?

Mam 67 lat i jestem leczony hormonalnie z powodu raka prostaty. PSA wyjściowe było około 490 ng/ml i włączono mi leczenie hormonalne. Co 3 miesiące dostaję zastrzyk Eligard i stosuję tabletki Apo - Flutam 250 mg w dawce 3 razy dziennie. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w nocy wstaję 5 razy a wcześniej wstawałem maksymalnie 2 razy. W ciągu dnia mam kłopoty z czestym oddawaniem moczu i uczuciem parcia na mocz. Czy hormonoterapia raka gruczołu krokowego wpływa na częstość oddawania moczu?

Odpowiedź zespołu eUrologia.pl

Hormonoterapia nie wpływa na częstość oddawania moczu. Leczenie hormonalne - w Pana przypadku maksymalna blokada androgenowa nie powoduje zwiększonej produkcji moczu ani nie wpływa podrażniająco na układ moczowy. Najbardziej prawdopodobną przyczyną opisywanych dolegliwości jest przeszkoda podpęcherzowa wywołana chorobą podstawową lub objawy podrażnieniowe związane ze stopniem zaawansowania miejscowego nowotworu. Warto zgłosić ten problem urologowi, który po zbadaniu Pana zdecyduje o możliwości złagodzenia opisywanych dolegliwości.

Polecane artykuły

Polecane filmy





eUrologia TV

Nefrostomia - zabieg założenia nefrofixu.

ESWL - zewnątrzustrojowe kruszenie złogów falą uderzeniową. ESWL - minimalnie inwazyjny sposób leczenia kamicy nerkowej.

TURT - przezcewkowa resekcja guza laserem tulowym.

Przezskórne usunięcie złogu z nerki. PCNL - Percutaneous Nephrolitotripsy.

Film edukacyjny na temat zapalenia pęcherza moczowego.

Newsletter
Chcesz być na bieżąco i otrzymywać zawsze najświeższe informacje na swoją skrzynkę e-mail?
Zapisz się do naszego newslettera.