Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x

Eurologia

Dzisiaj jest: poniedziałek, 27 maja 2024 r.
Jesteś tutaj: Strona główna FAQ

Dlaczego spada mi potas?

A
A
A

Dlaczego ucieka mi potas?

Mam zespół wydłużonego QT. Pomimo ogromnej suplementacji Kaldyum 8 tabletek dziennie i inspry 50 potas spada na 3,2 i zaczynają się zaburzenia rytmu serca. Potas spada mi w ciągu paru godzin. Jestem po NZK. Co może powodować tak drastyczne spadki potasu?

Odpowiedź zespołu eUrologia.pl

W swoim pytaniu nie zawarł Pan żadnych informacji na temat współistniejących schorzeń (przetoki, biegunki, choroby nerek) i informacji na temat stosowanych leków (leki moczopędne etc.). Na tak zadane pytanie nie można udzielić konstruktywnej odpowiedzi. Leczenie powinno być prowadzone pod kontrolą lekarza chorób wewnętrznych, który zdecyduje o dalszej diagnostyce i terapii. Leczenie hipokaliemii polega na suplementacji potasu, ale konieczne jest ustalenie jaka jest przyczyna utraty potasu.

Polecane artykuły

Polecane filmy





eUrologia TV

Rozcięcie zwężenia ujścia zewnętrznego cewki moczowej - meatotomia.

CT - obrazowanie trójwymiarowe układu moczowego. Rekonstrukcja 3D uładu moczowego.

Guz pęcherza moczowego - obraz USG. Guz okolicy ujścia prawego moczowodu.

Laparoskopowa operacja żylaków powrózka nasiennego. Ligatura venae et arteriae spermaticae per laparoscopiam.

Przezskórne usunięcie złogu z nerki. PCNL - Percutaneous Nephrolitotripsy.

Newsletter
Chcesz być na bieżąco i otrzymywać zawsze najświeższe informacje na swoją skrzynkę e-mail?
Zapisz się do naszego newslettera.