Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x

Eurologia

Dzisiaj jest: czwartek, 17 październik 2019 r.
Jesteś tutaj: Strona główna FAQ

Czy finasteryd może powodować raka jądra?

A
A
A

Czy finasteryd może powodować raka jądra?

Czy przyjmowanie leków zawierających substancję czynną finasteryd u osoby w wieku 21 lat może się przyczynić do powstawania nowotworu jądra, jeśli dzienna dawka będzie wynosić 1,25mg? Dodam jeszcze że lek jest przyjmowany w celu leczenia łysienia typu męskiego.

Odpowiedź zespołu eUrologia.pl

Finasteryd stosowany w leczeniu łagodnego przerostu gruczołu krokowego nie powoduje wzrostu zachorowań na raka jądra. Dawka lecznicza w przypadku BPH wynosi 5 mg czyli jest czterokrotnie większa od tej stosowanej w leczeniu łysienia typu męskiego.

Polecane artykuły

Polecane filmy





eUrologia TV

Guz pęcherza moczowego - operacja TURT. Przezcewkowa resekcja guza pęcherza moczowego.

Guz nerki w USG. Obraz ultrasonograficzny guza nerki.

Fotoselektywna waporyzacja prostaty laserem zielonym. Laser zielony - odparowanie gruczołu krokowego laserem.

Operacja przedstawiająca eksplorację moszny u pacjenta ze skrętem jądra.

Operacja laparoskopowa żylaków powrózka nasiennego. Żylaki - ligatura venae et arteriae spermaticae.

Newsletter
Chcesz być na bieżąco i otrzymywać zawsze najświeższe informacje na swoją skrzynkę e-mail?
Zapisz się do naszego newslettera.