Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x

Eurologia

Dzisiaj jest: piątek, 18 październik 2019 r.
Jesteś tutaj: Strona główna FAQ

Powikłania po TURP - parcie na mocz

A
A
A

Powikłania po TURP - biegunka i wzdęcia brzucha

28. 11. 2013 roku miałem zabieg TURP. 02. 12. 2013 roku wyszedłem ze szpitala. Po trzech dniach od zabiegu wyjęto mi cewnik i od samego początku oddaję bardzo często mocz. Odczuwam dość spore ciśnienie, czego nie było przed zabiegiem, ale ilośc moczu jest niewielka - od 0,1 litra do maxksymalnie 0,25 litra. Przed zabiegiem stosowałem Tamsunorm przez około 10 miesięcy. Pomagało. Oddaję mocz średnio co godzinę w dzień a co około 2 godziny w nocy. Kilka dni po zabiegu dostałem od lekarza antybiotyk Cipropol i lek przeciwbólowy-przeciwzapalny w czopkach. W trakcie antybiotykoterapi po kilku dniach zdarzyło się coś dziwnego. Wieczorem dostałem strasznych i okropnych bólów brzucha. Tak było do rana. Rano pojawiła sie biegunka. Bóle brzucha przekształciły sie w bolesne wzdęcia, które przeszły same po dwóch dniach a biegunka trwała 5 dni. Po 5-tym dniu przeszła i zaczeła sie infekcja górnych dróg oddechowych. Zawsze w początkowej fazie choroby podejmuję próbę samowyleczenia dlatego teraz też tak postąpiłem. Leczenie infekcji trwało ok. 3 tygodnie, leki jakie brałem to MODAFEM, CHOLINEX, WYWAR Z IMBIRU, SYROP PRAWOŚLAZOWY, I SYROP BABKA - popularny i tani syrop. W trakcie leczenia infekcji dróg oddechowych sprawa oddawania moczu szła w dobrym kierunku. Czas pomiędzy kolejnym razem robił się coraz dłuższy a ilość moczu czoraz większa. Ale tak jakoś jak poprawiło mi się drogami oddechowymi to jednocześnie pogorszyło sie z oddawaniem moczu. W ciągu kilku dni stało sie tak, że moje ciało zmusza mnie do oddawania moczy co 1 godzinę lub częściej a ilość jest coraz mniejsza - często poniżej 0,25 litra. Ten tydzień to szósty tydzień po zabiegu. Okres po zabiegu w moim przypadku przebiegał burzliwie - biegunka i infekcja górnych dróg oddechowych, potem pogorszyło się z oddawanie moczui i jest tak do dzisiaj. Chciałbym, żeby czas pomiedzy odawaniem moczu wydłużył się a ilość była większa. Czy mogę coś zrobić w takim przypadku?

Odpowiedź zespołu eUrologia.pl

Objawy ze strony dolnych dróg moczowych mogą występować przez kilka miesięcy po przezcewkowej resekcji prostaty - TURP. Częstomocz i parcia naglące mogą być leczone lekami antymuskarynowymi stosowanymi w leczeniu nadreaktywności pęcherza moczowego. Dalsze leczenie powinno być prowadzone pod kontrolą urologa. TURP jest poważnym zabiegiem, który niesie ze sobą ryzyko różnych powikłań. Objawy podrażnieniowe ze strony dolnych dróg moczowych z reguły ustępują po kilku tygodniach od operacji.

Polecane artykuły

Powikłania TURP  TURP - przezcewkowa elektroresekcja prostaty

Polecane filmy





eUrologia TV

Kamica pęcherza moczowego i moczowodowa - URSL i usunięcie złogu.

Kamica pęcherza moczowego w przebiegu BPH - litotrypsja i TURP.

Operacja kamicy pęcherza moczowego laserem holmowym. 

Operacja plastyki połączenia miedniczkowo - moczowodowego - operacja robotem da Vinci.

TURP - przezcewkowa resekcja stercza - operacyjne leczenie łagodnego przerostu gruczołu krokowego.

Newsletter
Chcesz być na bieżąco i otrzymywać zawsze najświeższe informacje na swoją skrzynkę e-mail?
Zapisz się do naszego newslettera.