Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x

Eurologia

Dzisiaj jest: wtorek, 16 lipiec 2019 r.
Jesteś tutaj: Strona główna FAQ

Spadek libido i inne działania niepożądane przy stosowaniu leku Finasteryd

A
A
A

Spadek libido i inne powikłania po finasterydzie

Lekarz urolog przepisał mi lek Finasteryd  ze względu na łagodne powiększenie prostaty. Słyszałem, że stosowanie tego leku wiąże się z szeregiem działań niepożądanych np. problemami z erekcją i spadkiem libido. Czy jest możliwość, aby równolegle z Finasterydem stosować jakieś preparaty, które poprawiają erekcję, zwiększają libido i niwelują pozostałe skutki uboczne leku?

Odpowiedź zespołu eUrologia.pl

Finasteryd jest lekiem z grupy inhibitorów 5 alfa reduktazy, którego mechanizm działania polega na zahamowaniu konwersji testosteronu do dihydrotestosteronu. Obniżone stężenie testosteronu w obrębie gruczołu krokowego działa hamująco na proliferację - rozwój komórek gruczołu a co za tym idzie hamuje rozwój łagodnego przerosyu gruczołu krokowego.

Polecane artykuły

Polecane filmy





eUrologia TV

Budowa i funkcja układu moczowego. Układ moczowy - anatomia i fizjologia. Fizjologia nerek.

Przezskórne leczenie odlewowej kamicy nerkowej - PCNL.

Przygotowanie preparatu z prostatektomii do oceny histopatologicznej.

Brachyterapia - radioterapia raka gruczołu krokowego. Rak prostaty - leczenie brachyterapią.

Cewnikowanie kobiety - założenie cewnika Foley'a do pęcherza moczowego - film instruktarzowy.

Newsletter
Chcesz być na bieżąco i otrzymywać zawsze najświeższe informacje na swoją skrzynkę e-mail?
Zapisz się do naszego newslettera.