Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x

Eurologia

Dzisiaj jest: środa, 18 październik 2017 r.
Jesteś tutaj: Strona główna FAQ

Częstomocz po wlewce Mitomycyny C

A
A
A

Częste oddawanie moczu po podaniu wlewki z Mitomycyny C po usunięciu guza pęcherza

Jaka może być przyczyna częstego oddawania moczu po TURT z podaniem wlewki Mitomycyny C? Natężenie częstomoczu nasiliło się po usunięciu guza (wznowa) pęcherza moczowego. 03 lutego 2014 wykonany ostał zabieg TURBt. Resekowano pojedyńczą wznowę oraz zastosowano wlewkę z Mitomycyny C. Przez pięć tygodni od operacji występuje częstomocz (od 20 do 45 minut). Posiew moczu jałowy. Częstomocz ustępuje po zażyciu środków przeciwbólowych: Ketonal forte lub Ibum forte.

Odpowiedź zespołu eUrologia.pl

W zadanym pytaniu nie ma informacji na temat lokalizacji wznowy guza pęcherza moczowego. Bez badania lekarskiego nie ma możliwości oceny czy pęcherz opróżnia się po mikcji (wykluczenie zalegania moczu w pęcherzu moczowym). W przypadku braku zalegania i przy jałowym posiewie moczu najbardziej prawdopodobną przyczyną opisywanych objawów dyzurycznych jest chemiczne zapalenie pecherza moczowego - odczyn zpalny na podaną wlewkę z Mitomycyny C. Leczenie powinno być prowadzone pod kontrolą urologa.

Polecane artykuły

Polecane filmy





eUrologia TV

Obraz śródmiąższowego zapalenia pęcherza moczowego w cystoskopii.

Kamica pęcherza moczowego w przebiegu BPH - litotrypsja i TURP.

Budowa i funkcja układu moczowego. Układ moczowy - anatomia i fizjologia. Fizjologia nerek.

Profilaktyka raka pęcherza moczowego.

Operacja przedstawiająca eksplorację moszny u pacjenta ze skrętem jądra.

Newsletter
Chcesz być na bieżąco i otrzymywać zawsze najświeższe informacje na swoją skrzynkę e-mail?
Zapisz się do naszego newslettera.